Thursday, September 17, 2009

Debat ZZP'ers en Pensioen

Pensioen is een belangrijk thema voor

Ondanks allerlei initiatieven en beloften, staan ZZP-ers financieel, fiscaal en wettelijk nog steeds op een achterstand ten opzichte van werknemers die onder een bedrijfstakpensioenfonds- of een ondernemingspensioenfondsregeling vallen.

De ZZP'er wordt daarom ook wel eens de Zelfstandige Zonder Pensioen genoemd.

Maar nu is er de mogelijk om over dit onderwerp als ZZP-er eindelijk eens serieus mee te discussiƫren, samen met een team van echte deskundigen.

Op 5 oktober 2009 organiseert Netspar, samen met ReflecT, in Den Haag namelijk een discussiemiddag onder de titel



Wetenschappers, beleidsmakers en professionals uit de pensioensector, waaronder de gerenommeerde Prof.Dr. Gerry Dietvorst (zie ook :Help, mijn man wordt ZZP-er!) gaan dan met elkaar en u in discussie.

Zo zal er onder meer ingegaan worden op de volgende vragen:

  • Moeten ZZP-ers een plaats krijgen in de tweede pijler of moeten zij volledig aangewezen blijven op de derde pijler?

  • Hoe zou het optimale pensioencontract voor een ZZP'er vormgegeven moeten worden?

Actie!
Met andere woorden: U hoeft niet langer toe te kijken hoe over uw pensioen wordt gediscussieerd in allerlei onbereikbare gelegenheden of achterkamertjes, maar u kunt nu uw mening of eventuele vragen aan de orde stellen in een panel van echte deskundigen.

Grijp die kans, bekijk het programma en


Aanmelden kan tot 24 september.

Sources: Aanmelding Netspar , Goed enWel

1 comment:

  1. Ik heb me zojuist hiervoor aangemeld. Lijkt me zeer interessant, des te meer omdat ik zowel ZZP-er ben als werkzaam in de pensioensector als actuaris. Een mooie gelegenheid lijkt me.

    Groet,
    Jeroen Tuijp AAG
    Actuva Actuariƫle Diensten

    ReplyDelete